روز جهانی عدالت اجتماعی

ساخت وبلاگ
معیار کیفیت در آموزش، پیشرفت، توسعه و فرهنگ*اگر می‌خواهید بدانید كشوری توسعه می‌یابد یا نه، اصلاً سراغ فناوری كارخانه و ابزاری كه استفاده می كند نروید؛ اینها را به‌راحتی می‌توان خرید یا دزدید یا كپی کرد.برای دیدن توسعه، بروید در دبستان‌ها و پیش‌دبستانی ببینید آن‌جا چگونه بچه‌ها را آموزش می‌دهند.مهم نیست چه چیزی آموزش می‌دهند؛ بلكه ببینید چگونه آموزش می‌دهند.اگر كودكان شما را پرسشگر، خلاق، صبور، نظم‌پذیر، خطرپذیر، دارای روحیه‌ی گفت‌وگو و تعامل و دارای روحیه‌ی مشاركت جمعی و همكاری بار آورد، این‌ها انسان‌ها و شخصیت‌هایی خواهند شد كه می‌توانند توسعه ایجاد كنند.*داگلاس نورث( ۵ نوامبر ۱۹۲۰ ـــ ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) اقتصاددان آمریکاییبرنده جایزه نوبل اقتصاد ۱۹۹۳برچسب‌ها: آموزش, توسعه, پیشرفت فرهنگسازی روز جهانی عدالت اجتماعی...
ما را در سایت روز جهانی عدالت اجتماعی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : khatereh50 بازدید : 25 تاريخ : شنبه 25 آذر 1402 ساعت: 18:32

میان واژه‌ها*من خیلی می‌ترسمکه این عشقعادت شود.می‌ترسم رؤیاها بسوزندو لحظه‌ها منفجر شوند.می‌ترسم آرزوها سکته کنندو شعر به پایان برسد!*خیلی می‌ترسمابری نمانَدبارانی نمانددرختان ِ جنگل نمانند؛زین سبباز تو یک خواسته دارم:مرا میان واژه‌ها بکار!*نوشته: سعاد صباح برگردان: یدالله گودرزیبرچسب‌ها: سعاد صباح, شعر جهان روز جهانی عدالت اجتماعی...
ما را در سایت روز جهانی عدالت اجتماعی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : khatereh50 بازدید : 26 تاريخ : شنبه 25 آذر 1402 ساعت: 18:32

غزل‌نگار نجیبدر یادواره‌ی حمید اسدیان*س. ع. نسیم*به هرچه خاطره دست می‌کشم شب و روزنجیب واژه، سخن‌گوی آه‌وار زمین*عجب شباهت باران به شعرهای تو هستبر این کتیبه‌ی دلتنگ ماه‌وار زمین*چه دست‌ها به سر واژه‌ها کشیدی و، عشقنوشت قصه‌ی خون‌رنگ راه‌وار زمین*نبرد حکمت و جهل است، حدیث قصه و شعرتدر این بسیط شقاوت، سماط چاه‌وار زمین*نگاه داغ شقایق، غریو آزادیغزل‌نگار نجیبت، ندای گاه‌وار زمین*۲۳ آذر ۱۴۰۲برچسب‌ها: حمید اسدیان, کاظم مصطفوی, غزل, عاشقانه‌ها روز جهانی عدالت اجتماعی...
ما را در سایت روز جهانی عدالت اجتماعی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : khatereh50 بازدید : 23 تاريخ : شنبه 25 آذر 1402 ساعت: 18:32

۲۵ دلیل کتاب خواندن ۱- تقویت تخیل۲- تقویت حافظه۳- رشد مغز۴- کسب دانش۵- کاهش استرس۶- بهبود مهارت نگارش۷- بهبود دایره واژگان۸- بهبود مهارت‌های انتقادی۹- عادتی پرفایده۱۰- افزایش دقت و تمرکز۱۱- بهبود مهارت‌های ارتباطی۱۲- انگیزش۱۳- بهبود عواطف۱۴- افزایش خودباوری۱۵- تقویت مهارت‌ها۱۶- آموختن همگام با توانایی‌های خود۱۷- افزایش خلاقیت۱۸- تقویت فرهنگ اجتماعی۱۹- آشنایی با جهان‌های دیگر۲۰- بهبود اخلاقیات و رفتارها۲۱- ایجاد گزینه‌ها برای افکار جدید۲۲- آموختن درباره گذشته و تاریخ۲۳- افزایش هوش۲۴ ـ تقویت خردورزی و عقلانیت۲۵ ــ سهولت درک آزادی و اختیاربرچسب‌ها: کتابخوانی, فرهنگ, مطالعه, کتاب روز جهانی عدالت اجتماعی...
ما را در سایت روز جهانی عدالت اجتماعی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : khatereh50 بازدید : 26 تاريخ : سه شنبه 14 آذر 1402 ساعت: 21:52

ستایش * سپاس گر نگزاری مقام دانش را چو برگ از فلک و اوج‌ها فرود ‌آیی * س. ع. نسیم روز جهانی عدالت اجتماعی...
ما را در سایت روز جهانی عدالت اجتماعی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : khatereh50 بازدید : 22 تاريخ : سه شنبه 14 آذر 1402 ساعت: 21:52

فرشته‌گان و دیوان*س. ع. نسیم*به‌جست‌وجوی انسانسنگ‌پاره‌های زمان برچیدمبه معبدهای زمینیان شدمحجره در حجره، طاق در طاققاره در قاره، آفاق به آفاق؛و یافتم:نصرانی فرشتهنصرانی دیو.مسلمان فرشتهمسلمان ابلیس.یهودی فرشتهیهودی دیو.ادیان رحیمادیان شقی.بی‌دین فرشتهبی‌دین ابلیس.*به جست‌وجوی انسانسنگ‌‌دیواره‌های زمان ورق زدمعشق را یافتمــ تبعیدیِ گریان بی‌‌نوا، بی‌نان ــبا چرک‌زخمی از انزوا!*چنین نوشت سفرنامه‌امفلسفیدن زحم راانزوا راانسان راعشق را.*۱۷ آبان ۱۴۰۲برچسب‌ها: فرشته, دیو, ابلیس, ادیان روز جهانی عدالت اجتماعی...
ما را در سایت روز جهانی عدالت اجتماعی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : khatereh50 بازدید : 23 تاريخ : شنبه 4 آذر 1402 ساعت: 15:07

دنبال حوا*میهنتباغ «ارم» استبا درختانی لرزان از توفان نفس‌های زنان!*ــ وارثان فقاهت نمرودقرن‌هاستدنبال حوا می‌گردند ــ*تو از حوالی کدام فکر رد شده‌ییکه سنگ‌اندیش نمرودیدر نگاه کردنتآب می‌شودو میلادشرنج انسان شدن است...* س. ع. نسیمبرچسب‌ها: حوا, ارم, برابری, عاشقانه روز جهانی عدالت اجتماعی...
ما را در سایت روز جهانی عدالت اجتماعی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : khatereh50 بازدید : 24 تاريخ : شنبه 4 آذر 1402 ساعت: 15:07

ابتذال*سعید عبداللهی*. ابتذال در کلیتش، عادت کردن به هرچه که هست، هر وضعی که هست و تن دادن به وضع موجود تا حد عادت به زندگی گیاهی است. این عادت و تن دادن یا تسلیم شدن و زندگی با آن تا جایی پیش می‌رود که «آشنا»ی سایه‌به‌سایه‌ می‌شود. به‌همین خاطر، آشنازدایی از این عادت و تسلیم[ابتذال]، کاری بس سخت برای یک روشنفکر متعهد است؛ سخت‌تر از درافتادن با یک دیکتاتور که خودش مروج و وظیفه‌خور ابتذال است. ابتذال، پهنه‌یی وسیع دارد. از دروغ و شارلاتانیسم و لمپنیسم ضد اخلاق به‌عنوان یک فرهنگ گرفته تا بت‌پرستی، نژادپرستی، جنسیت‌پرستی، خان‌پرستی، شاه‌پرستی و رهبرپرستی که همگی آدمی را از آزادی و استقلال در اختیار، انتخاب و آگاهی تهی می‌کنند. روی دیگر این ابتذال، عوام‌زدگی و افتادن دنبال هیاهوهای پوچ و میان‌تهی است که معمولاً بساطش را دولت‌ها و نفع‌برندگان از این هیاهو پهن می‌کنند. روی دیگر این ابتذال، بی‌سوادی را سرمایه کردن و از آن نان خوردن است. روی دیگر این ابتذال ــ که ظاهر شیکی هم می‌تواند داشته باشد ــ این است که آدمی هویت انسانی‌اش را در موقعیت و مقام و کرسی و جاه‌طلبی می‌بیند. تو را به خدا به تاریخ پشت سرمان و همین الآن‌مان نگاه کن، ببین چقدر جنایت و آدم‌کشی و تباهی و استثمار و نابودی زندگی به‌خاطر ابتذال مقام و جاه‌طلبی رخ داده است! روی دیگر این ابتذال ــ که از مهم‌ترین‌ها است ــ سلسله‌ی دیکتاتوری و اثرات آن بر ریز و درشت زندگی مردم است. باید بدانیم که اصلاً منشأ و سرچشمه‌ی ابتذال، دیکتاتوری است؛ چه سیاسی‌اش، چه مذهبی‌اش، چه ایدئولوژیکش. مبتذل اعظم این است. به‌اینجا که رسیدیم، این را هم اضافه کنم که بازیگران روی صحنه‌ و زمین این مبتذل اعظم و شرکت در سیرک‌ها و نمای روز جهانی عدالت اجتماعی...
ما را در سایت روز جهانی عدالت اجتماعی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : khatereh50 بازدید : 25 تاريخ : شنبه 4 آذر 1402 ساعت: 15:07